Tromso, Norveška - Zimska pravljica

(Prevod originalnega članka objavljenega 20. maja 2020)

Zelo prijazni kužki

V preteklosti sem imel priložnost obiskati kar nekaj zelo zanimivih destinacij, vendar le malo tako nepozabnih kot je ta. V januarju 2017 sem obiskal mesto Tromso na arktičnem severu Norveške. To je bila moja četrta destinacija v državi, po mestih Oslo, Bergen, in Vikersund. Cilj potovanja je bil videti naravni fenomen severni sij in se popeljati s sanmi, ki jih poganjajo haskiji (psi, ki so bili del potovanja so mešančki).

Potovanje se je začelo v Dubaju, kjer sem se vkrcal na let proti Tromsu, s postankom v Oslu. Na letu med Oslom in Tromsom, je naše letalo imelo nekaj tehničnih težav in smo morali zasilno pristati ter počakati na novo letalo. Po nekaj urah zamude smo končno prispeli v Tromso, kjer nas je pričakala skoraj en meter visoka snežna odeja. Bila je prava zimska pravljica. Kljub dolgemu dnevu in utrujenosti, sem se odločil da raziščem mesto in si privoščim večerjo v eni izmed lokalnih picerij. Že pred obiskom sem se zavedal, da ta dopust ne bo poceni, vendar šele ob obisku picerije sem spoznal kako drago je to mesto. Cene hrane in pijače so izjemno visoke in v kolikor si želite obiskati Tromso, vam svetujem da je vaš proračun potovanja dovolj visok. Po večerji sem se odpravil na sprehod po mestu. Po sprehodu pa je bil čas za počitek, saj se je naslednji dan začel že v zgodnjih jutranjih urah.

Center mesta

Jutro je prispelo in že je bil čas, da se udeležim pasje vleke s sanmi. Psi, ki so vlekli sani so bili haski mešančki. Dva sta vidna na prvi sliki. Ogled severnega sija in pasjo vleko s sanmi sem rezerviral pri podjetju Tromso Safari, enem izmed največjih turističnih podjetij v regiji. Glede na zelo kratek čas obiska je bilo smiselno, da se na aktivnosti podam organizirano in ne na lastno pest. Tukaj imam v mislih predvsem ekskurzijo za ogled severnega sija. Po zajtrku sem se opravil v hotel v centru mesta, kjer nas je čakal prevoz do naše destinacije. Vožnja je bila dolga približno 45 minut. Po poti smo lahko občudovali neokrnjeno naravo. Ob prihodu na destinacijo pa nas je pričakalo 145 zelo prijaznih neučakanih psov.

Pot nazaj do centra mesta

Po srečanju s psi smo prejeli zimsko opremo, katere del je bil kombinezon, zimski škornji in tople rokavice. Sledila so kratka navodila upravljanja s sanmi in že smo se odpravili na pot. Postavili smo se v vrsto. Ob vsakih saneh sta bili dve osebi. Ena oseba je upravljala s sanmi, medtem ko je druga počivala na saneh. Vsake pol ure sta osebi menjali vloge. Celotna aktivnost je trajala približno 5 ur. Po koncu le te, smo se vsi udeleženci zbrali ob ognju in vroči čokoladi. To je bila ena izmed najbolj nepozabnih izkušenj mojega življenja.

Pasja vleka s sanmi

Ne dolgo po vrnitvi v center mesta je spet bil čas da ga zapustim. Tokrat sem se opravil na izlet kjer smo imeli za cilj ogled severnega sija. Vreme je zelo pomemben dejavnik, saj je ta naravni fenomen videl le ob nebu brez oblakov in na območju kjer ni talne razsvetljave. Imel sem srečo, saj smo na dan mojega obiska imeli enega najboljših vremenskih pogojev sezone. V kolikor se odločite za ogled severnega sija, vam priporočam da si seboj prinesete veliko toplih oblačil in obutve, saj na tem izletu ni del paketa, kot pri vleki s sanmi. V času potovanja v Tromso, sem živel v Dubaju in na voljo nisem imel prav veliko zimskih oblačil. To je bil razlog, da sem večino izleta se počutil zelo premraženo. Skušal sem se ogreti s pomočjo ognja in toplih napitkov. Po približno eni uri smo videli prve obrise severnega sija. Nebo se je obarvalo zelene barve. Kaj takšnega do tega trenutka še nisem uspel videti. Na mojo žalost tega pojava nisem uspel ujeti v fotografski objektiv, saj sem na voljo imel le svoj mobilni telefon. Za obisk tega izleta vam priporočam fotoaparat s objektivom in več možnimi nastavitvami. Turistični vodiči vas lahko, kot del izleta inštruirajo kako opraviti najboljše možne fotografije. V center mesta smo prispeli pozno zvečer.

Ognjišče na izletu - ogled severnega sija

Naslednje jutro je bil čas da zapustim to zimsko pravljico in se vrnem nazaj v Dubaj. Nedvomno sem prepričan sem da je bil obisk Tromsa vreden svojega denarja, saj je to bila izkušnja, ki je ne bom pozabil. Upam, da bom imel priložnost da ponovno obiščem to mesto.

Hvala ker ste si vzeli čas in prebrali ta članek. Naslednja destinacija je za mnoge sanjska . Sledi članek o Maldivih :)